Pages

Friday, October 16, 2009

kuliah Ustad Kamal Asshari

Assalamualaikom...
Mlm tadi aku pi lah surau kat umah aku ni dengor kuliah bulanan.Hangpa tau ustad mana yg kasi ceramah tu???..nin dia..Ustad Kamal Asshari. Takkan tak kenai kot...So ader ler beberapa perkara yg aku rasa elok dikongsi sama ngan korang semua. Cuma aku mintak korang panjang2kan ler email ni. Jgn dok simpan dlm inbox jer..So...setengah jam pertama kuliah dia cam biasa ler ikot tajuk..kira syok jugak dengor ngan lawak dia sekali sekala.Tup tup dia masuk bab isu semasa...ni lagi syok nak dengor...

Selama ni aku tak perasan pon yg Hizbullah tu syiah.Tapi tak kisah ler diorg tu syiah.Tu antara depa ngan tuhan.Tapi bila bab lawan ngan barat ni kita kene respek ler ngan syiah.Selama ni hangpa perasan dak?? yg kuat melawan barat ngan israel ni sapa??? syiah ker sunni??...Ahmedejan PM iran tu saper?,hizbullah tu saper?penduduk iran tu saper?penduduk iraq yg letop2 tu saper?..Depa ni semua org syiah. Org2 yg sanggup berjihad pisabillillah.Lantak pi lah ngan fahaman syiah depa.Yg penting nyer depa ni berani menentang...Soal nyer sekarang ...kita ni yang sunni (kononnya) dok buat aper??aper sumbangan kita kat perang lubnan ngan israel?..arab saudi yg kaya raya tu,dok diam jer..jordan,syria,uae ngan negara2 yg dok dekat ngan Lubnan tu buat aper???

jadi barua barat ler.. Depa tu semuanyer saper ?? sunni ler cam kita...kita ni pulak....aper sumbangan yg kita bagi...tak lain dan tak bukan,kitalah org2 yg besengkongkol ngan israel..Kenapa aku cakap camni?? sebabnyer...Kitalah org2 yg menghembus asap rokok berjenama barat...POOOHHHH!!! berkepoi2 asap tubik kot serombong.
AAron sharon yg tgh tenat tu pernah cakap "terima kasih kepada syarikat2 rokok antarabangsa yg telah banyak membantu kami dalam memajukan negara kami".. tu diaaaa...so org2 islam yang mengaku sunni ni ler yg menyumbang kepada kehancuran Lubnan.(nasib baik aku tak merokok)....udahlah tu puak2 sunnah waljamaah (aku pon sama) renti kan ler merokok.Bukan ader pekdah pon. Rugi kalau mati sebab merokok,tapi tak rugi kalau mati sebab berenti merokok..shahid tu....

Peh tu dia sentoh pulak kes IFC...sekarang ni kita belom cecah sejuta sain untuk kes Lina Joy.Kenapa??? semua org2 yg mengaku islam kat mesia ni,takut nak turunkan sain sebab kena sertakan sekali no IC...nauzubillah..sampai tahap ni lah minded org2 islam kat mesia. Takkan nak biarkan si Lina Joy tu menang.Kalau depa ni menang akta 11 tue settle beb.(betoi ker akta 11).So tolong ler kengkawan sain ler borang tu.Jgn takut ler.Ada kabor angin kata puak yg nak tubuhkan IFC ni dah lebih byk sain dr kita..JEMMM....Ustad kata lagi..renti2 kan ler beli alagapas,babas dan kari2 seumpama ngan nyer.Depa2 ni lah penyumbang besar pada IFC...Saper2 yg pakai maxis 017 ngan 012 tu..tukor2 ler ke company lain.Pemilik maxis si Ananda Krishnan (la ni dok kat UK) penyumbang kepada hindunisme dan IFC...Peh tekejot gak aku dengo mende ni.(nasib baik aku pakai celcom)....Astro tu pon dia punya gak..JEMMM..kat umah aku ada astro.Tukor MITV ler jawabnyer..mahal lah pulak.

Tapi kalau mender2 yg dah jadi keperluan tu takyah ler ...cam software2 komputer yg billy gate kaluarkan tu...nak buat camner kan,takder pilihan....Tesco ,Giant ngan Makro tu takyah gi lah...gi lah kedai2 kecik org melayu nyer.Dapat gak bantu diorg kan.Tak pon pi lah MAIDIN..(takde kualiti lah pulak)...JEMMMM

So aku rasa seronok ler dengor kuliah dia malam tadi.Tak rugi pegi.Kita kene ler dekat2 kan diri dengor kuliah ni esspecialy kalau kuliah yg peguam Zulkifli Nordin buat.Menitik air mata beb dengor..Kenapa?? rasa terasing di negara sendiri...Tak bleh nak selamatkan akidah adik,kakak dan keluarga sendiri bila diorg nak tuko agama...memang menitik air mata aku dengor kuliah dia.....

Jadi tanggungjawab korang..tolonglah foward2kan email ni..sebab kita sama2 bertanggungjawab kat negara kita sendiri...
Wassalam..

No comments: